sunnuntai 13. huhtikuuta 2014

Viikonlopun saalis

Oli tosiaan mätsärintäyteinen viikonloppu. Lauantaina käväistiin Selänpäässä Kristillisen Kansanopiston kennelkymppiluokan järjestämässä mätsärissä. (Olen muuten mahdottoman ylpeä että meidän pitäjästä löytyy tällainen mahdollisuus käydä kymppiluokka koiran kanssa - jos ei oma polkuni suuntaisi lukioon niin menisin ehdottomasti sinne viettämään yhden vuoden!)

Jedi pääsi kehään niin minun kuin isänikin kanssa. Ensin oli siis vuorossa Mies ja koira -kehä. Isä ja Jedi treenasivat ensimmäisen kerran yhdessä saman päivän aamuna, mutta taisi olla tehokas kaksiminuuttinen se. Yhteistyö löytyi hienosti ja olin ylpeä molemmista pojista. Iskä sijoittui kolmanneksi seitsemän osallistujan joukosta. Erityisen hienoa se oli siksi että siellä oli niitä kokeneita, näyttelyitä kiertäneitä miehiä, meidän isukki ei ole kuin katsellut minua ja Jediä mätsäreissä.
Miran nappaama kuva, kuten kolme seuraavaakin.

Linssilude, jonka jalat kyllä menee nyt ihan hassusti

 Sitten minun kanssani kehään. Parikehä meni ihan mukavasti. Vaikka Jedin käyttäytyminen oli koko mätsärin ajan tosi hienoa ja rauhallista, ei esiintyminen yltänyt ihan samalle tasolle kuin torstaina. Kehässä taisi olla jotain tosi mielenkiintoisia hajuja, kaikki koirat tuntuivat menevän ihan samassa kohdassa nenä maassa. Jedi meni kuitenkin ihan tarpeeksi hyvin sillä saatiin punainen nauha :)


Yhteensä punaisen saaneita oli kymmenen. Nauhakehässä vähän taktikoin ja menin kauemmas siitä hajukohdasta, niin Jedikin pystyi paremmin keskittymään seisomiseen. Vähän taisi Jedi olla väsynyt kun piti jo kolmatta kertaa mennä kehään, kun pää vähän kääntyili seisomisen aikana,  mutta hienosti kuitenkin sijoituttiin neljänneksi!

Kyllä minä oikeasti olin ihan iloinen ;)

Lauantain palkintoposetusta
 Tänään käytiin vielä kerran kehissä pyörimässä, sekä vähän juoksemassa. Keli oli tosi surkea, satoi ja tuuli ja oli kylmää. Pienissä aikusissa ei ollutkaan kuin yksitoista osallistujaa. Jedin esiintyminen oli vähän surullisen näköistä, kun diivaherra oli ihan märkä :''( Olosuhteisiin nähden kuitenkin meni hienosti! Sininen nauha saatiin ja sitä tuomari selitti sillä että Jedi vähän ujosteli kun taas pari oli reippaampi. Se oli mielestäni vähän hassua, koska Jedi kuitenkin pönötti koko ajan nätisti paikallaan pöydälläkin, vaikka se näyttääkin aina vähän vaivaantuneelta. Omasta mielestäni ujostelua olisi vasta se kun koira vähän perääntyy tai ei halua että vieras sitä kopeloi. Meidän pari kyllä meni tosi hienosti, että ei se sininen mikään häpeä ollut, ja ainahan nämä asiat ovat vähän tuomarikohtaisia. Sinisten kehässä meitä oli sitten viisi osallistujaa, ja vastoin kaikkia odotuksiani Jedi laitettiin ykköseksi! Tuntuihan se ihan kivalta mutta harmitti vähän että piti jäädä sinne surkeaan ilmaan odottelemaan BIS-kehää :D

Odottelua oli ainakin tunti ja käytiin sillä välin kokeilemassa viehejuoksua. Vinttikoirakerhon järjestämät mätsärit oli kyseessä niin oli tällainenkin mahdollisuus. Oli ihan hauskaa! Minä olin lähettämässä Jediä ja äiti vastaanottamassa, matka oli sata metriä. Vieheen lähtiessä liikkelle Jedi ensin haukkui sille kaksi kertaa ja sitten lähti pinkomaan perään. Huh kuinka kovaa se menikään!  Nopeimmat koirat palkittiin mutta eihän Jedi niille isommille pärjännyt, saatika sitten vinttikoirille. Hauskaa sen mielestä se kuitenkin taisi olla :)

BIS-kehästä ei sitten saatukaan kuin kädenpuristus. Yllättävän hyvin Jedi kuitenkin jaksoi sielläkin olla, vaikka oli välissä käynyt juoksemassa ja muutenkin oli ollut pitkä päivä ja kurja sää. Ylpeä olen minun pienestä vintiöstäni!
Sunnuntain palkinnot

Ja tämännäköinen on palkintohylly nykyään. Ihan minun omia on yksi pokaali ja kolme mitalia, kaikki muut on Jedin saamia :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti